kilenc + tizenhét =

négy × 4 =

A tenger sokakat inspirál és feltölt, ezért amellett, hogy elgondolkodunk, mit tehetünk a korallzátonyok védelméért, a klímaváltozás ellen, kötelességünk megvédeni a szennyeződéstől is. Induljunk el azon a gondolati síkon, ahol a tenger biztosítja öltözékünket. Képzelj el egy olyan textíliát, amely A, C és E vitamint tartalmaz, B12 vitamin forrása segít a vérszegénység elkerüléséhez, ráadásul gyulladásgátló tulajdonságokkal rendelkezik. Igen. Ezek a hínár rendkívül előnyös tulajdonságai, melyből rengeteg van a tengerekben. Mindössze nyolc gramm szárított barna moszat, több kálciumot tartalmaz, mint egy pohár tej. A floridai székhelyű Nanonic Incorporated felismerte a hínárban rejlő lehetőségeket, ezért összekeverte cellulózzal, létrehozva a textilfonalat, amely a hínár tulajdonságait zárja egy viselhető anyagba, a neve SeaCell. Tovább is gondolták, miszerint legyártottak egy viselhetőbb változatot, ezüst hozzáadásával, mely még jobban növeli és javítja az alapanyag hatékonyságát. Hogyan lehetséges ez? Részletes leírást a cég oldalán találsz (angol tudás szükségeltetik).

A SeaCell tulajdonságai

Számos előnnyel jár a textilszál: légáteresztő és könnyű. A szövet puha és rugalmas, kellemes a bőrnek. A legizgalmasabb tulajdonsága mégis az, hogy az alga tápanyagai megmaradnak a rostban, amit a bőr képes felszívni. A természetes testnedvesség segíti elő a tápanyag-transzportot, érintkezéskor. Lenyűgöző tulajdonságai közé tartozik az, hogy biológiailag lebomlik, nem mellesleg a gyártási módszer is követi a fenntarthatóságot, mivel megfelel az Oeko-Tex ® Standard 100 védjegynek. Az alapanyagot olyan speciális gépekkel gyűjtik be, melyek nem károsítják azt, nem kezelik kémiai úton, természetesen szárítják, ami biztosítja, hogy a növény természetes összetevői megmaradjanak.

SeaCell a gyakorlatban

A környezettudatos alapanyag használata nem túl elterjedt, de van néhány tervező, aki használják ezt a csodás textilt ruháikhoz. Ilyen például a német Christine Zillich, videót róla alább láttok (német nyelvtudás szükséges). A Lululemon, az Orca és a Falke is SeaCell textíliát használnak.

Fenntartható-e?

Felmerülhet a kérdés: mennyire nyitottak a márkák egy ilyen alapanyag használatához. Hirtelen fellángolás a környezetvédelem, csak a reklám miatt teszik, vagy kitartanak az elhatározásuk mellett?